Bog djeluje u svijetu nenametljivo

3. NEDJELJA DOŠAŠĆA

(A-2016)

S puno žara i nade Ivan Krstitelj je najavljivao skori pojavak  dugo najavljivanog Spasitelja židovskog naroda. Najavljivao je, sjetimo se malo evanđelja prošle nedjelje, da će taj Spasitelj biti silan na djelu. Govorio je ljudima kako ih on krsti vodom na obraćenje a taj Spasitelj će ih krstiti Duhom Svetim i ognjem. Dobre ljude će skupiti oko sebe kao što se žito sprema u žitnicu, a zle i loše ljude će spaliti kao pljevu ognjem neugasivim. Iz svega ovoga se dade zaključiti kako je Ivan Krstitelj očekivao sve u svemu moćnoga Spasitelja.

Zbog svoga neustrašivog govora, pa i protiv samoga kralja Heroda, dospio je u tamnicu. Tamo je čuo da Isus ne djeluje moćno, kako je on očekivao i najavljivao, nego onako više laganini; jednostavno: ne koristi svoju moć da zle i grešne ljude kazni nego se s njima druži…, govori im da ih Bog ljubi…, i onima koji se pokaju za grijehe oprašta grijehe. Očito je to sve Ivanu Krstitelju izgledalo ‘prelabavo’ za Božji način djelovanja u svijetu kako je on to najavljivao. Zato je poslao svoje učenike da pitaju Isusa: ‘što se to zbiva’, ‘je li onda Isus onaj kojega se čeka ili trebaju čekati drugoga’?

Isus je znao da je Ivan Krstitelj dobro upućen u proročke najave o tome što će se zbivati kada dođe očekivani Spasitelj, pa je zato rekao Ivanovim učenicima neka mu jave što se zbiva tamo gdje Isus djeluje: slijepi progledaju, hromi hode, gubavi se čiste, gluhi čuju, mrtvi ustaju, siromasima se navješćuje evanđelje. A upravo takvo djelovanje Spasitelja je najavljivao prorok Izaija, kako smo to i čuli u današnjem 1. misnom čitanju. Zatim je Isus dodao znakovite riječi:I blago onom tko se ne sablazni o mene.“ Drugim riječima rečeno: blago onom tko u tako blagom djelovanju prepoznaje Božje djelovanje koje ne koristi silu nego ljubav. Bog ne djeluje bogovski strašno nego božanski blago. Možemo biti sigurni da je Ivan Krstitelj posve dobro razumio kad su mu njegovi učenici prenijeli ovu Isusovu poruku kao odgovor na njegovo pitanje. Razumio je da je Isus očekivani Spasitelj. Razumio je da je Isus stvarno očekivani Spasitelj premda djeluje na posve drukčiji način nego si je to Ivan Krstitelj i zamišljao i priželjkivao i najavljivao.

A onda je Isus izrekao najveće priznanje i pohvalu Ivanu Krstitelju rekavši da između rođenih od žene ne usta veći od Ivana Krstitelja. Budući da se svi ljudi rađaju od žene, to onda znači da je Ivan Krstitelj najveći od svih ljudi. Mi sada znamo kako je taj najveći od svih ljudi prošao među ljudima: bila mu je odrubljena glava. A sve zbog previše vina i jednoga plesa: kralj je bio pijan, a pastorka je plesala. Eto nama ljudima iznenađenja: niti najvećeg od ljudi Bog nije očuvao od nepravde, nije ga očuvao od trpljenja i čak nasilne smrti na ovome svijetu. No, kako ljudi nisu stvoreni samo za ovaj svijet, to ipak Ivanu Krstitelju nije izmakla nagrada za svjedočenje i upornost u zastupanju božanskih vrednota.

Ovo je prilika i poziv da se upitamo, onako ozbiljno i istinski: kakve vrednote života mi slijedimo? Što nam je važno, što nam je važnije, i što nam je najvažnije?! Na naše odgovore puno će utjecati naše životne prilike i iskustvo, ali i otvorenost naše duše da čujemo istinske pozive i poticaje koji do nas dopiru. Postoje vremena i prilike kad nam se pitanja jače nameću i kad nam se pozivi i poticaji glasnije upućuju. Adventsko vrijeme u kojem se sada nalazimo sigurno je jedno privilegirano vrijeme za takva pitanja i za osluškivanje odgovora i poticaja.

Svake adventske nedjelje – najprije u najavi, a onda u prikazu dogođenoga – mediji su puni prikaza paljenja adventskih svijeća na brojnim trgovima i ulicama naših mjesta. Ali kad se samo malo bolje pogleda dekoracija koja prati te događaje i kad se pročitaju ili posluhnu riječi koje se tom prilikom izriču, onda se primjećuje da tu praktički nigdje nema govora o tome: koga se čeka, za čiji se dolazak spremamo. Često puta bi umjesto paljenja svijeća – koje nas u svojoj biti podsjećaju na Kristovo uskrsnuće i nose nam poruku našeg uskrsnuća – bilo prikladnije da se donese naramak sijena za jelene ili sobove koji će uskoro dovesti djeda mraza ili djeda božićnjaka.

No, dobro, nije ništa strašno ako se čeka djed mraz, nije ništa strašno ako se čeka djed božićnjak – za one koji nisu kršćani to je tako normalno – ali onda to treba tako i nazvati: to onda nije advent u kršćanskom smislu. To je onda zabavni i potrošački advent. Još je smješnije kad se najavljuje kako će advent trajati do 8. siječnja, a negdje na moru – pročitao sam  -čak do 1. ožujka, a tog datuma je slijedeće godine Pepelnica, početak korizmenog vremena. Tako da će u takav potrošački i zabavnjački advent već uskočiti maškari… i za Isusovo rođenje se praktički neće ni čuti u medijima – premda sve vrišti i bljeska se, tobože zbog Božića.

Trebalo bi stvari i događaje nazvati pravim imenom, imenom koje nema puno veze s Božićem, ili pak promijeniti dekoraciju: vidnu i slušnu.

Dok se tako mi, svjesniji i ozbiljniji vjernici, pomalo čudimo takvom potrošačkom adventu i Božiću može nam pomoći današnji odlomak iz Poslanice apostola Jakova gdje on poziva na strpljenje:Strpite se, braćo, do dolaska Gospodnjega!“ A za uzor strpljivosti preporuča nam proroke koji su kroz mnoga stoljeća najavljivali dolazak Spasitelja. Mnogi su najavljivali, ali mnogi i mnogi nisu dočekali ispunjenje svojih najava. Da, mora se priznati: bili su svi oni strpljivi, ali su bili i neumorni u najavama, ali nisu šutjeli.

Tako valjda i danas: uz strpljivost treba i govoriti da se baš do kraja ne pogubi ni smisao adventa ni proslava Božića.

Kreirano: 10. Prosinac 2016.

close window

Service Times & Directions

Weekend Masses in English

Saturday Morning: 8:00 am

Saturday Vigil: 4:30 pm

Sunday: 7:30 am, 9:00 am, 10:45 am,
12:30 pm, 5:30 pm

Weekend Masses In Español

Saturday Vigil: 6:15pm

Sunday: 9:00am, 7:15pm

Weekday Morning Masses

Monday, Tuesday, Thursday & Friday: 8:30 am

map
6654 Main Street
Wonderland, AK 45202
(513) 555-7856