Bog želi s nama i po nama mijenjati svijet

5. NEDJELJA KROZ GODINU

(C-2019)

U evanđelju prošle nedjelje Isus je otišao od onih koji su ga htjeli strmoglaviti niz brijeg i tako ubiti. U današnjem evanđelju susrećemo ga u puno boljoj situaciji: narod se gura oko njega da što bolje čuje što govori. Očito je gužva bila sve veća pa je Isus potražio bolje mjesto za poučavanje naroda: ušao je u lađu ribara Šimuna. I tako je onda iz lađe nastavio poučavati narod. To je sve što je evanđelist Luka zabilježio od onoga što je Isus govorio narodu.

Po završetku pouke narodu dogodilo se nešto takvoga, vrlo neobičnoga, tako neobičnoga da to Luka detaljno opisuje. Isus je zamolio vlasnika lađe, Šimuna, da izveze na pučinu i bace mreže za lov. Šimun se malčice pobunio da to nema smisla. Jednostavno nema smisla po danu loviti ribu! To im govori ribarska logika i iskustvo. Osobito zato što imaju iskustvo da niti prethodne noći, kad se inače riba lovi, nisu ništa ulovili. Ipak je zbog Isusova autoriteta Šimun to učinio: izvezao je na pučinu i bacio je mreže za lov. Ne znamo što si je Šimun mislio kad je plovio prema pučini u dnevni ribolov. Ne znamo ni što su si mislili oni koji su s njim bili u lađi niti oni koji su ih vidjeli kako idu u ribolov po danu. Hej, po danu oni idu loviti ribu! Ali znamo, čuli smo, što se dogodilo kad su posluhnuli Isusa: ulov je bio tako obilan da su morali zvati u pomoć još jednu lađu.

Taj obilni ribolov bio je dovoljan Šimunu da shvati kako je Isus, koji ga je uputio u taj dnevni ribolov, netko poseban. I to netko tako poseban, netko očito Božji jer se Šimun počeo ispričavati da je on čovjek grešnik pa neka Isus ode od njega. Stvar je vrlo jednostavna: Šimun nije mogao napustiti ribarski posao jer je tako prehranjivao svoju obitelj. A Isus je mogao potražiti nekog drugog za svoje društvo. Nekog tko će biti manje grešan i zato dostojniji Isusova društva.

Vrijedno je ovdje zapaziti kako je čovjek grešnik u strahu pred Bogom i želi se pred njim sakriti. Pa nije takav bio samo Šimun. Tako je to bilo već s prvim čovjekomsimbolično nazvanim Adamkoji se već u raju zemaljskom, nakon grijeha neposluha, a koji mi najčešće zovemo istočnim ili izvornim grijehom, pokušao sakriti u grmu. Biblija je puna raznih primjera bježanja grešnih ljudi od Boga. Danas je to drukčije, puno drukčije: danas ljudi ili niječu grijehe ili niječu Boga.

Očito je Isus znao kakav je Šimun bio grešnikmi to ne znamoi ta Šimunova grešnost nije bila zapreka da ga Isus pozove loviti ljude. A onda smo čuli kako nije samo ribolov bio čudesan, čudesno je i to što su i Šimun i ljudi koji su bili s njim u ribolovu sve ostavili i pošli za Isusom. Očito nisu bili baš poslovni ljudinisu bili biznismenikad su to sve tako lako i brzo ostavili. Pa mogli su reći Isusu:Daj pričekaj malo dok taj ulov prodamo. Reci nam gdje ćeš biti večeras pa budemo onda došli k tebi. Tih par sati tebi neće ništa značiti, a mi ćemo lijepe novce dobiti. Ne, oni su bili toliko očarani Isusom da sve ostavljaju i idu za njim! Eto, kako je Isus ulovio svoje ljude i kako su se oni spremno odazvali na poziv. I inače je zadivljujuće, kako nas izvješćuju evanđelja, da su se svi apostoli spremno odazvali na Isusov poziv. Jedan od njihJudakasnije se je razočarao u Isusu i postao je njegov izdajica. I ne samo da je otišao od svoga Učitelja nego ga je prodao za novac. Dakako, evanđelja bilježe i one ljude koji su bili od Isusa pozvani pa se nisu nikako odazvali.

Tu sad moramo skoknuti u naše vrijeme, u našu suvremenost. Naime, svi mi smo pozvani od Isusa po krštenju. Budući da smo bili kršteni uglavnom kao mala djeca, to smo kasnije bili upućivani i poučavani o Isusu: najprije u svojoj obitelji, a onda i preko vjeroučitelja u školi i u župi. Svi koji su kasnije bili na krizmi pokazali su da su se i dalje odazivali, s više ili manje spremnosti i volje, da iz bližega upoznaju Isusa i životom ga slijede. Koliko je toga ostalo i nakon krizme neka svatko odgovori: i za sebe i za svoje ukućane.

Mi svakodnevno gledamo i slušamo razne poruke i pozive raznih ljudi. I svi oni tvrde da znaju što je važno i vrijedno u životu. No, Isus nije onaj koji samo govori, on djelima potvrđuje to što govori. Zato nakon propovijedi s mora traži od Šimuna u čijoj se lađi nalazi, da zaplovi na pučinu i baci mreže za lov. Već je rečeno da po ribarskom znanju koje se temelji na višegodišnjem iskustvu to nema nikakva smisla. Više je vrijedno podsmijeha nego slušanja. Tu dolazi do izražaja Šimunovo povjerenje u Isusa: on ga sluša makar misli da to nema smisla. Pa baš zato što to nema smisla, a uspjeh je očit, jasno se vidi da je tu na snazi Božje djelovanje. Očito je u Šimunu ostalo u glavi i nešto od onoga što je čuo dok je Isus s lađe poučavao narod.

Uvijek tamo gdje ljudi rade nešto radi Boga, pa i ono što je po ljudskim mjerilima neisplativo, gotovo bezvezno, tamo se jasnije i sigurnije zamjećuje Božja snaga i Božji plan. Šimun se preplašio takve Božje nazočnosti zbog svoje ljudske grešnosti. No, Isus mu nije rekao:Ne boj se. Više nikada nećeš griješiti. Isus mu govori: Ne boj se! Odsada ćeš ljude loviti.“ Tako je to od Šimunovih vremenaod apostolskih vremenapa sve do naših dana: Bog djeluje u ovome svijetu po prosječnim, rekli bismo normalnim ljudima koji imaju i svoje kvalitete i svoje manjkavosti.  Svoju grešnost. Ni danas Crkva kao zajednica vjernika, predvođena svojim biskupima i svećenicima, nije zajednica bezgrešnih ljudi nego je zajednica grešnih ljudi koji nastoje ostavljati trag dobra, a za grijehe se kaju i mole oproštenje. Na to smo pozvani i mi, današnji Isusovi učenici: i ja i ti.

Kreirano: 10. Veljača 2019.

close window

Service Times & Directions

Weekend Masses in English

Saturday Morning: 8:00 am

Saturday Vigil: 4:30 pm

Sunday: 7:30 am, 9:00 am, 10:45 am,
12:30 pm, 5:30 pm

Weekend Masses In Español

Saturday Vigil: 6:15pm

Sunday: 9:00am, 7:15pm

Weekday Morning Masses

Monday, Tuesday, Thursday & Friday: 8:30 am

map
6654 Main Street
Wonderland, AK 45202
(513) 555-7856