Opraštanjem grijeha Isus nam nudi nove prilike za dobro

5. KORIZMENA NEDJELJA

(C-2019)

Već je prorok Izaija najavio da Bog sve čini novo. Apostol Pavao pak piše u poslanici da zbog Isusa sve drugo smatra gubitkom. Evo što Bogočovjek Isus čini ljudima. Vjerujem da nam je još poprilično lako sjetiti se Isusove prispodobe od prošle nedjelje o dobrom ocu i rasipnom sinu. Tom prispodobom Isus nam je želio približiti neizmjerno Božje milosrđe prema ljudima. Bog jekao dobri otacnevjerojatno dobar u opraštanju i ponovnom prihvaćanju čovjeka koji je uvidio svoj grijeh i želi se vratiti. Samo usput spomenimo da je to bilo toliko šokantno za starijeg sina da više nije htio ni ući u kuću oca koji tako postupa. No otac je strpljivo i s puno ljubavi pojasnio sinu zašto je tako postupio: samo zato jer je to njegov sin koji se izgubio u svijetu pa se je opet vratio ocu.

Danas smo slušali još nevjerojatniji izljev Božjeg milosrđa. Oproštenje dobiva žena koja je zatečena u grijehu i koja nije izrekla kajanje za svoj grijeh, kao onaj rasipni sin kad je došao k sebi. Žena je bila javno osramoćena zbog svoga grijeha i čekala ju je gruba stvarnost: kamenovanje do smrti. Tako je naime propisivao Zakon po kojem su se Židovi ravnali. Žena je dovedena pred Isusa, koji je kao i mnogo puta prije, poučavao ljudeništa ne piše o čemu. Vjerojatno baš o Božjoj dobroti i milosrđu prema ljudima. Zbog toga su se pismoznanci i farizeji redovito sukobljavali s Isusom jer su oni inzistirali na što točnijem ispunjavanju odredbi toga Zakona. Farizeji i pismoznanci su se ravnali ovako: Bog je dao zakone, zapovijedi i propise da ljudi po njima žive: nešto zapovijeda, nešto zabranjuje. I što sad ti Isuse imaš pričati o Božjoj dobroti i milosrđu prema onima koji te zapovijedi prekrši?! Za njih je stvar tako jednostavna: tko se teško ogriješi o taj Zakon taj mora biti i teško kažnjen. Farizeji i pismoznanci su mislili da u slučaju s ovom ženom imaju pobjedničku kombinaciju: ili će Isus potvrditi ono što i oni govore ili pak će se usprotiviti Božjem zakonu pa će onda on trebati biti teško kažnjen.

Kako je malo toga učinio Isus u opisanom događaju: sagnut je nešto pisao po tlu, a kad se uspravio rekao je jednu jedinu rečenicu:Tko je od vas bez grijeha, neka prvi na nju baci kamen.“ I nastavio je pisati po tlu. I odmah je prestala ona napetost iščekivanja koje je trebalo završiti kamenovanjem ove žene. Vrlo vjerojatno su prije ovih Isusovih riječi mnogi prisutni vikali, tražili smrtnu osudu, onda su valjda počeli u sebi nešto potiho mrmljati, da bi se na kraju svi u tišini razišli. Inače je ovo trebala biti prava pravcata zamka za Isusa. Ponovimo: židovski vjerski zakon, koji je ujedno i društveno obvezujući, ne dopušta nikakvu sumnju što treba činiti: one koji su u preljubu treba kamenovati do smrti. Ako Isus to potvrdi, pa onda on nije ništa bolji niti milosrdniji od onoga što ljudi već imaju. Ako pak se usprotivi tom zakonu, pa kaže da ne treba tako postupiti, onda je on izdajica židovske vjere. To pak je posve dovoljan razlog da se njega osudi.

Na svu tu viku i metež Isus se sagnuo i počeo je nešto pisati po zemlji. Razni kolekcionari i muzeji sigurno su duboko razočarani što Isus to nešto nije napisao na nekakvom papiru ili pergameni – taj bi rukopis postigao astronomsku cijenu. Svojim pisanjem po zemlji Isus je valjda htio dati ljudima priliku da još jednom dobro razmisle što su to nakanili učiniti: ubiti. A farizeji i pismoznanci su valjda mislili da se tim pisanjem po zemlji Isus želi izvući iz škripca: jer ne zna što bi im odgovorio, pa su uporno navaljivali da im odgovori na pitanje. I onda se Isus uspravio uz riječi:Tko je od vas bez grijeha, neka prvi na nju baci kamen.“ U tim riječima nema prijekora nego je to više poziv na osobno promišljanje svoga života. Učinak ovih riječi bio je nevjerojatan: ljudi su počeli odlaziti. Vjerojatno su se sjetili da je i njima Bog puno puta dosta toga oprostio. A počeli su najprije odlaziti stariji, oni su doživjeli i više Božjeg oproštenja jer su dulje živjeli.

I tako su se Isus i ženamilosrđe i grijehnašli sami, oči u oči. I pobijedilo je milosrđe. Ženi je oprošteno. Dobila je novu priliku. Isus nije opravdao njezin grijeh nego joj je opraštanjem dao novu priliku, otvorio joj je vrata budućnosti koja su izgledala posve zatvorena, zakovana u smrti.

Eto, to će se ovih korizmenih dana dogoditi svima koji pristupe sakramentu pomirenja, koji jednostavno zovemo ispovijed. Tu će nama Isus pokazati svoje milosrđe: oslobodit će nas grijeha i dati nam nove životne prilike da ostavljamo trag dobra: tamo gdje živimo i prema onima s kojima živimo.

Kreirano: 7. Travanj 2019.

close window

Service Times & Directions

Weekend Masses in English

Saturday Morning: 8:00 am

Saturday Vigil: 4:30 pm

Sunday: 7:30 am, 9:00 am, 10:45 am,
12:30 pm, 5:30 pm

Weekend Masses In Español

Saturday Vigil: 6:15pm

Sunday: 9:00am, 7:15pm

Weekday Morning Masses

Monday, Tuesday, Thursday & Friday: 8:30 am

map
6654 Main Street
Wonderland, AK 45202
(513) 555-7856