Pozvani smo ostavljati trag dobrote

VELIKI ČETVRTAK

(A-2014)

Ljudi pojedinci, pa onda razne grupe, kao i čitave države imaju pojedine događaje koji su toliko važni za njih da ih se svake godine ne samo spominju nego da ih baš slave. Sjećanje i proslava je to veća što je i taj događaj donio veću promjenu za život tog pojedinca, grupe ljudi ili pak za cijelu državu.

Početak današnjeg 1. misnog čitanja pokazuje da se za cijelu židovsku zajednicu sprema neki veliki događaj jer su i pripreme velike. Ta zajednica pamti svoje četiristo godišnje življenje u tuđoj zemlji. Godinama su židovski naraštaji maštali i priželjkivali da imaju svoju zemljudomovinuu kojoj će smjeti i moći živjeti po svome. Te su nade ponovno oživjele i želje se jače osvježile onoj generaciji koja je živjela u vrijeme Mojsija i Aronakad su se zbivala mnoga čudesa u korist židovske zajednice. Nakon četiristo godina Židovima je ‘bilo dosta’ robovskog života, a čudesa poznata kao ‘deset egipatskih zala’, pokazala su Židovima da imaju moćnog Saveznika u nevidljivom ali jako djelotvornom Bogu.

Taj Bog je pripremio ‘izlazak’ tog naroda iz četiristo godišnjeg ropstva. Pritom se od naroda tražilo povjerenje u Božji zahvat. Iskaz povjerenja nije bio samo na riječima nego je to trebalo pokazati i djelom: prepoznatljivim i znakovitim djelom. U više obiteljskih ili susjedskih zajednica trebali su blagovati meso žrtvovanog janjeta. Iz opisanog načina blagovanja postaje jasno da tu nije bilo najvažnijenajesti senego pokazati ponajprije povjerenje u Boga, a zatim i međusobno zajedništvo.

Takav obred blagovanja zadržao se kod Židova sve do naših dana, a pridržavao ga se i Isus i njegovi učenici. I Isusova posljednja večera sa svojim učenicima bila je takvo obredno blagovanje. Početak današnjeg evanđelja ističe da je Isus znao kako je to i njegova ‘oproštajna večera’apostoli to nisu znalii zato je svojim učenicima želio ostaviti upečatljivi i lako pamtljivi događaj: svima je oprao noge! Iz reakcije apostola Petra nije nam teško zaključiti kako topranje nogunije bilo obični iskaz dobročinstva: ne bi se onda Petar tako odlučno tome usprotivio. A i Isusov odgovor Petru jednako jasno poručuje da je Isus to učiniosvojim učenicima za primjer. Bio je toprimjer služenja u zajednici. Naime, noge su prali sluge svojim gazdama: tako su oni pokazivali svoj položaj sluge, a gazde su utvrđivale svoj položaj gazdovanja.

U evanđelju piše da je Isus apostolima oprao noge tijekom večere, vjerojatno bliže kraju večere. Ne piše što su večerali pa možemo zaključiti da je to bila uobičajenaPashalna večera, jer da nije bilo tako onda bi pisac evanđelja zabilježio neku posebnost onoga što se jelo i događalo. A dogodilo se nešto posebno. Posebno je bilo to da je Isus, kao njihov Učitelj i Gospodin, njima oprao noge i pozvao ih da i oni to čine! Već je rečeno da sepranje nogumoglo očekivati od slugu, a nikako od gazde ili učitelja, pa je onda jasno da Isus poziva svoje učenike da i oni budu na uslugu ljudima kojima budu poslani. Evanđelje je završilo jednostavnom i lako razumljivom rečenicom:Primjer sam vam dao da i vi činite kao što ja vama učinih.“

           ‘Pranje noguje dakleprimjer služenjaljudima. Drugim riječima: ne bi bilo nasljedovanje Isusovog primjera ako se jednom na godinunekome operu noge, a prije i poslije toga čovjek bude i ostane grub i arogantan u svom ponašanju prema bližnjima. Onda bi s pravom rekli za ‘takvoga’ da samo ‘glumi’ služenje bližnjima. A stvarno ima puno raznih načina i prilika da se pokaže ‘služenje bližnjima’.

U tom služenju bližnjima se može i pogriješiti, premda na prvi pogled izgleda uredno. Evo jednogkonkretnog primjera. Dosta često takve pogreške u služenju čine roditelji prema svojoj djeci: kada gotovo sve obavljaju umjesto svoje djece, umjesto da ih privikavaju na izvršavanje svojih obveza. Tako im rješavaju ‘domaće zadaće’, čitaju lektiru i pišu sastavke, pa stalno za njima pospremaju. Takvo pomaganje ustvari nije pomaganje nego odmaganje jer od djece činiduhovne invalidenesposobne da išta ozbiljnijeg naprave i za sebe i za druge. I odraslim lijenčinama moguće je na krivi način pomagati: oni se ne žele prihvatiti niti jednoga posla, a stalno kukajuIstinsko služenje je nešto sasvim drugo

Mi si dosta često mislimo da je jedino pomaganje u materijalnim dobrimana neki način je tako i najlakše pomoći: daš nešto pa si od brigeAli današnji svijet traži jako puno pomaganja u duhukoje bi se najlakše moglo izreći kaodavanje smisla životu. Proteklo korizmeno vrijeme je trebalo potaknuti ljudenas kršćane, jer samo mi kršćani imamo korizmeno vrijemena ozbiljnije promišljanje života. Pa ljudsko iskustvo je tu vrlo ograničeno: mi možemo pratiti čovjekov život samood kolijevke pa do groba. Moderna medicina može pratiti čovjekov život još i par mjeseci prije kolijevke, ali nakon groba medicina gubi interes za čovjeka. Eventualno se istražuje uzrok nečije smrti, ali ne više zato da se umrlom pomogne nego zato da se onima koji još žive pomogne.

Zato smo mi kršćani pozvani svjedočiti, riječima i djelima, Božju ljubav prema ljudima a koja se najjasnije pokazala u životu, smrti i uskrsnuću Isusa iz Nazareta. Ovoga tjedna se spominjemo onih najvećih i najlakše primjetljivih događaja u Isusovu životu za ljude, pa zato taj tjedan i zovemo Veliki tjedan.

Apostol Pavao je prvi od ljudi shvatio Isusovu pashalnu večeru, koja je ujedno bila i posljednja, kao Isusovo umijeće da trajno ostane s ljudima koji ga vjerom prihvaćaju. Dogodilo se to onda, i svakodnevno se i dalje događa, po blagovanju kruha koji je postao Isusovo Tijelo i po pijenju vina koje je postalo Isusova Krv. Takvo druženje s Isusom u blagovanju njegova Tijela i Krvi daje kršćanima već 2.000 godina nadahnuće i jakost da mogu nasljedovati Isusa. To se zbiva na svakoj sv. misi. Gledajući to samo izvana, i bez vjere, ta je sv. misa poprilično slab događajgotovo jadan: s minimalnim ‘kruščićima’ i pokojim gutljajem vinaa postojanost kršćana kroz 2.000 godina otkriva istinsku veličinu i jakost tog sastajanja kršćana s uskrslim Isusom. I ljudi koji su se družili i hranili s uskrslim Isusom u protekle 2.000 godina, doista su u mnogočemu poboljšali svijet i ljude. Evo, sad je naša generacija na redu svjedočiti za Isusa i živjeti njegove vrednote. I kad u tome zatajimo, nemojmo posustati i očajavati nego se, nakon kajanja i zadobivanja, oproštenja s novim nadahnućem i s novom snagom dajmo na novi posao: ostavljanjatraga dobrau svojoj okolini i među svojim bližnjima.

Kreirano: 17. Travanj 2014.

close window

Service Times & Directions

Weekend Masses in English

Saturday Morning: 8:00 am

Saturday Vigil: 4:30 pm

Sunday: 7:30 am, 9:00 am, 10:45 am,
12:30 pm, 5:30 pm

Weekend Masses In Español

Saturday Vigil: 6:15pm

Sunday: 9:00am, 7:15pm

Weekday Morning Masses

Monday, Tuesday, Thursday & Friday: 8:30 am

map
6654 Main Street
Wonderland, AK 45202
(513) 555-7856