S Bogom kroz život ići znači u sretnu vječnost stići

4. KORIZMENA NEDJELJA

(B-2015)

         Sigurno mnogima poprilično grubo zvuče prve rečenice današnjeg 1. misnog čitanja koje govore o:nevjeri svećeničkih poglavara i narodajer su slijedili:gnusna djela krivobožačkih naroda. Mi bi sada jednostavno rekli da su svojim životom postali jednaki ljudima koji ne vjeruju u Boga. Te riječi nam i danasgrubo zvučejednostavno zato jer i danas se za mnogepokrštene ljude‘ – dakle za one ljude čiji je život obilježen znakom uskrslog Kristamože reći da ne žive kao kršćani. Navoditi konkretne primjere uvijek je dosta nezahvalno jer se onda prozvanima smatraju oni koji tako žive, a pritom im nije teško pronaći opravdanje da neki drugi, jednako tako pokršteni, također žive na neki drugi način kao da ni oni nisu kršćani… a ipak se njih u primjeru ne spominje. Ipak ću reći dva konkretna primjera prepoznatljiva za naše vrijeme: zajednički život mladih bez vjenčanja… i nedjelja bez sudjelovanja u sv. misi. Prvi primjer je relativno novog datuma, a ovaj drugi je stara boljka mnogih kršćana.

Nakon tih prvih oporih rečenica današnjeg 1. misnog čitanja, čuli smo u nastavku kako je već za stare Izraelce bila i utješna Božja reakcija na takvo njihovo ponašanje: Bog šalje nove proroke. Jednako tako i danas Bog poziva pokrštene ljude. Poziva i na stari način: čitanjem Svetoga pisma i zvonjavom zvona…, a poziva i na novi način: putem novih medija.

No, na takvu upornu Božju inicijativu ni ljudine popuštaju: niti ondašnji Izraelci niti naši suvremenici. Stari Izraelci tako da se, kako piše u Bibliji: rugaju Božjim glasnicima, preziru Božje poruke i podsmjehuju se tim novoposlanim prorocima. Nije to onda ostalo bez posljedica: postali su robovi.

Odbijanje Boga ni za današnje ljude nije bez posljedica: postaju ovisnici potrošačkog i zabavljačkog društva: toliko toga se ima, na tolika mjesta se putuje… a sva zadovoljstva tako kratko i prekratko traju. Tolikim ljudima samo stalno nešto fali.

Onda smo u nastavku 1. misnog čitanja čuli da je Bog intervenirao u korist starih Izraelaca. Učinio je to Bog na posve neočekivani način: nadahnuo je perzijskog kralja Kira da objavi svim Izraelcima da se svi oni koji to žele mogu iz ropstva vratiti u svoju domovinu. Lako nam je zaključiti da kralj Kir posve sigurno nije bio svjestan da je u Božjoj službi, da radi po Božjem planu. A ipak je ispunio Božji plan.

Pa i nas i naše suvremenike Bog na neočekivani način poziva na povratak duhovnim vrednotama. Koji je to način? To je najobičnije nezadovoljstvo onim što smo postigli u životu. Jer nutarnju prazninu duše nikako ne mogu popuniti: niti materijalne stvari niti bučni i zasljepljujući događaji. A osobito je ovo korizmeno vrijeme prikladno da se mi kršćani oko toga pozabavimo, da o tome ozbiljnije promišljamo. U tom promišljanju valjda ćemo pronaći da ima nešto u našoj svakodnevici, nešto loše što nam ne služi na čast, a to loše jednostavno zovemo grijesima. Kad spoznamo grijehe, onda se za njih pokajemo i u ispovijedi oproštenje zadobijemo. Mnogi su već vjernici iskusili da se nakon dobre ispovijedi opet mogu s više volje i snage truditi činiti dobro iza divno čudočak im to i uspijeva: bar za neko vrijeme. Tako da se nakon dobre ispovijedi onda opet može u bitnim stvarima prepoznatljivo kršćanski živjeti.

U 3. misnom čitanju, u evanđelju, čuli smo Isusa kako poučava Nikodema da čovjek uistinu nema razloga od Boga se odvajati. Jer Bog je jasno pokazao svoju ljubav, nama ljudima neshvatljivu i neprotumačivu ljubav, prema čovjeku, kad je i sam u Isusu postao čovjekom: ne da čovjeka osudi nego da čovjeka spasi. Pritom je Isus u govoru Nikodemu posve jasan o uzroku čovjekova odbijanja Boga: jer su mu djela zla! Isus govori da ljudi svoja zla djela čine u tami da ih ljudi ne vide. Već duže vremena tu se je dogodila velika promjena: tako da se nemali broj ljudi hvali takvim djelima kojih bi se zapravo trebao sramiti. Brojni mediji nas svakodnevno, i mimo naše volje, o tome izvješćuju, pa ih nema smisla posebno navoditi. Ipak ću navesti samo dva najveća zla koja se proglašavaju dobrim, dobrim rješenjem.

Tako pobačaj više nije ubojstvo čovjeka nego je to pravo žene na raspolaganje svojim tijelomili pakpomaganje nerođenomda ne postane sirotinja. Eutanazija također za mnoge ljude našeg vremena više nije ubojstvo čovjeka nego pomaganje čovjeku da ne pati ako već ne može život uživati… i da previše ne košta one koji ga moraju uzdržavati. A paradoks je da nerijetko čujemo i čitamo kako se prijatelji životinjaskanjuju kad se predloži da se napuštene životinje eutaniziraju… pa na sav glas za njih traže tzv. udomitelje. Prema takvom shvaćanju su životinje jednostavno postale vrednije od ljudi!

Zato je ovo naše društvo, u kojem su u mnogočemu  poremećene ljudske vrijednosti, doista potrebno navještaja kršćanske vjere. Tu nam veliku utješnu poruku šalje apostol Pavao u Poslanici Efežanima, čiji smo kratki odlomak danas čuli, da je u Bogupreobilna milostprema ljudima. Čuli smo da, u tom kratkom odlomku, apostol Pavao dvaput ističemilošću ste spašeni. Dakle, Bog je milostiv prema nama,milimo mu se, i zato: mi ljudi uvijek imamo pri Bogu šansu povratka. Slikovito rečeno: vrata Božje dobrote nisu nam nikad zatvorena. Mi ne moramo naBožja vratakucati jer su ona uvijek otvorena, nego Bog kuca nanaša vrata, na vrata našega srca. Da čujemo ne samo ušima nego i srcem, a to znači nutrinom svoje duše, Božje pozive i poticaje da trajno ostvarujemo dostojanstvo Božjih sinova i kćeri. Nismo mi ljudi samolijepo počešljane životinje, mi smo Božji stvorovi pozvani da budemo Božji suradnici: u poljepšanju ovoga svijeta i u poboljšanju ljudskog života.

Današnji odlomak Poslanice Efežanima završava konstatacijom da smo miBožje djelo, stvoreni u Kristu Isusu za dobra djela, koja Bog unaprijed pripravi da u njima živimo. To pak jednostavno znači: Bog nas je iz dobrote stvorio… Bog traži od nas da i mi činimo dobra djela… i onda nas Bog u vječnosti dobrim nagrađuje. E, za to pak ima smisla živjeti: i kad je lijepo i kad je teško. Čovjekov život jednostavno ima smisla: po vječnosti i u vječnosti koju nam je Bog pripravio.

Kreirano: 14. Ožujak 2015.

close window

Service Times & Directions

Weekend Masses in English

Saturday Morning: 8:00 am

Saturday Vigil: 4:30 pm

Sunday: 7:30 am, 9:00 am, 10:45 am,
12:30 pm, 5:30 pm

Weekend Masses In Español

Saturday Vigil: 6:15pm

Sunday: 9:00am, 7:15pm

Weekday Morning Masses

Monday, Tuesday, Thursday & Friday: 8:30 am

map
6654 Main Street
Wonderland, AK 45202
(513) 555-7856