Susret s Isusom mijenja ljude

31. NEDJELJA KROZ GODINU

(C-2022)

Mnogi od nas ovdje nazočnih sjećamo se od ranije događaja opisanog u današnjem evanđelju: bogati nad-carinik Zakej penje se na drvo na ulici svoga grada sa željom da vidi Isusa. Pazimo: on je postariji čovjek kojemu baš ne priliči penjati se po drveću na ulici… k tome je u jednoj državnoj službi u vrijeme rimske okupacije: ubire takse i poreze zbog čega ga sugrađani mrze. Ovo penjanje na drvo na ulici grada gdje ga svi poznaju dodatni je razlog da ga mrze i otvoreno ismijavaju. Zakeju to sve očito nije važno – njemu je važno samo jedno: vidjeti Isusa! Niski rast ga je u tome sprječavao jer je oko Isusa bilo mnoštvo ljudi. Naime, tada nisi mogao drukčije čuti Isusa nego biti u njegovoj blizini – nisu mediji sutradan javljali što je Isus negdje rekao ili učinio. Penjanje na drvo pokazuje da je bio snalažljiv i poduzetan: ono što hoće, on i ostvari. Da, takvi su poduzetni ljudi. Oni nisu trajna nezadovoljna gunđala, oni se založe u postizanju cilja.

I, onda, ne samo da je ostvario svoj prvotni cilj: da vidi Isusa, nego se taj Isus nudi njemu za gosta. I on je sav radostan. Jesmo li zamijetili opreku ovog događaja: carinik Zakej se raduje što mu Isus dolazi u kuću, a okupljeni ljudi mrmljaju što Isus ide k njemu. Židovi koji su imalo do sebe držali nisu se javno družili s carinicima: namrgođena lica platili bi što su morali i brzo se od carinika udaljili. Potajno su mogli i surađivati.

Zakej se nikako nije mogao nadati da mu Isus dođe u kuću… za njega je krajnji doseg bio: samo vidjeti Isusa. A valjda zato što je puno toga već prije o Isusu čuo: i što Isus govori i što Isus čini. I jedno i drugo bilo je posve drukčije negoli su govorili i činili drugi vjerski učitelji židovskog naroda. I onda se zbiva nešto nečuveno i zadivljujuće: Zakej ustaje od stola i pred svima u kući svjedoči o svojoj dubokoj nutarnjoj promjeni. Od angažiranog skupljača taksi i poreza on postaje velikodušni djelitelj svojih dobara. Polovicu svoga imanja daje siromasima i četverostruko vraća svima koje je u čemu prevario. Inače je zakonska obveza bila: vratiti tro-struko. Dakle, nije Zakej glumio radost pred Isusom, Zakej se je stvarno duboko promijenio. Oni ljudi iz mnoštva vjerojatno su od druženja s Isusom otišli svojim kućama i za svojim poslovima onakvi kakvi su toga dana i došli u Isusovu blizinu. Za njih se ništa bitnoga nije dogodilo: kakvi su bili, takvi su i ostali. A mogli su se veseliti što je jedan takav, za njih grešan i problematičan čovjek, postao drukčiji, posve drukčiji. Od zauzetog skupljača postao je velikodušni djelitelj. Sad je imao manje materijalnih dobaraali još uvijek dovoljnoali je imao više prijatelja, makar samo među onima kojima je podijelio dio svojih dobara

I Isus je to zamijetio pa je rekao:Danas je došlo spasenje ovoj kući jer i on je sin Abrahamov!“ A Isusa se ne može prevariti, pred Isusom ne možeš nezamijećen glumiti. Iskreni susret s Isusom mijenja ljude. To je Isus i rekao u zadnjoj rečenici današnjeg evanđelja:Ta Sin Čovječji dođe potražiti i spasiti izgubljeno!“ Toga dana u Jerihonu Isus je spasio jednog čovjeka: po-stao je siromašniji na zemlji i bogatiji u nebesima za vječnost.

A starozavjetni pisac Sirah nam je danas poručio da je za Boga i pred Bogom sve na ovom svijetu kao zrnce praha… i kao kaplja rose. Neshvatljiva je ta Božja veličina za nas ljude. Za nas su velike kuće i drveća, još veće su planine, a svemir već potpuno nadilazi moći našeg shvaćanja i predočavanja. Zapravo svi znanstvenici, koji nisu ‘našpanani’ protiv Boga, vele da u svemu svom radu tek ‘tapkaju u mraku’ i da su sva otkrića i postignuća zapravo samo mali dio neslućene veličine i kompliciranosti materije i života. A za Boga je to sve samo ‘zrnce praha i kaplja rose’.

A onda prorok Sirah veli da taj veličanstveni Bog vodi posebno brigu za ljude, osobito za ljude u nevolji. Zapravo, kaže, Bog voli sve što postoji jer kad ne bi to volio, pa onda jednostavno to ne bi ni stvorio. Prorok Sirah je još točniji i izravniji kad kaže da zapravo ništa ne bi postojalo kad Bog to ne bi htio. Drugim riječima: nije Bog jednom stvorio svijet i ljude i onda otišao na dugi odmor, negdje tamo daleko, i posve je nezainteresiran za taj stvoreni svijet. Bog nije jednom stvorio, nego ustvari trajno stvara i podržava u postojanju. Osobitu brigu Bog Stvoritelj vodi o svojim najvrjednijim stvorenjima: nama ljudima. Nekako onako, blijedom slikom rečeno, kao što i roditelji vode brigu o svojoj djeci i onda kad su ona već velika, i onda kad ih ta djeca više ne trebaju… i onda kad ih ta djeca možda niti ne poštuju. Roditelji ipak ne mogu posve ‘dići ruke’ od svoje djece dok god su živi na ovome svijetu. Dakako, tu ima i raznih grubih i ružnih iznimaka. Zbog manjkavosti ljudske naravi nastale kao posljedice istočnog grijeha ljudi mogu biti i zli i dobri. U Božjoj ljubavi prema ljudima nema iznimaka, nema nevoljenih ljudi, ima samo od ljudi neuzvraćenih ljubavi prema Bogu – a to se prepoznaje u ponašanju prema bližnjima. Ne može se ljubiti Boga, a mrziti čovjeka, mrziti bližnjega. Već smo više puta čuli da će mjerilo vrijednosti našega života pri prijelazu u vječnost biti to: kakvi smo bili prema našim bližnjima. A nedjeljni susreti s uskrslim Isusom nam pomažu da znamo kako se ponašati i da imamo snage to i činiti.

Kreirano: 30. Listopad 2022.

close window

Service Times & Directions

Weekend Masses in English

Saturday Morning: 8:00 am

Saturday Vigil: 4:30 pm

Sunday: 7:30 am, 9:00 am, 10:45 am,
12:30 pm, 5:30 pm

Weekend Masses In Español

Saturday Vigil: 6:15pm

Sunday: 9:00am, 7:15pm

Weekday Morning Masses

Monday, Tuesday, Thursday & Friday: 8:30 am

map
6654 Main Street
Wonderland, AK 45202
(513) 555-7856