Za Boga čovjek nikad nije izgubljen, ako to sam ne želi

10. NEDJELJA KROZ GODINU

(B-2015)

Svakoga pozornog slušatelja današnjih misnih čitanja može istinski začuditi ponašanje ljudi u susretu i druženju s Bogom. Najprije smo u 1. misnom čitanju čuli o ponašanjuprvih ljudi‘ – simbolično nazvanih Adam i Eva – u raju zemaljskom nakon grijeha otkazivanja poslušnosti Bogu. Taj se grijeh najčešće jednostavno zoveistočni grijehzato jer od tih prvih ljudiistječena sve ljude, pa se svi ljudi rađaju s tim ‘istočnim grijehom’. Bit toga grijeha je u tome da čovjek smatra Boga svojim ‘suparnikom’ i ‘ograničavateljem slobode’, a ne svojim ‘suradnikom’ i ‘darivateljem života’. Kako taj grijeh izvire od prvih ljudi, a od njega izviru i svi drugi grijesi koje čovjek čini, to ga mnogi kršćani radije nazivajuizvorni grijeh. I opiranje ljudi Isusu, kako smo pak to čuli u današnjem evanđelju, također ima svoj početak, svoj izvor, u tom ‘izvornom grijehu’ s početka ljudskog postojanja.

Dakle, opisani događaj u današnjem 1. misnom čitanju vodi nas u mislima u raj zemaljski, na sam početak ljudskog roda, nakon što su prvi ljudi sagriješili tako što su odbili poslušnost Bogu, a prihvatili su nagovor Sotone. Prvo nas može začuditi što ti ljudi nisu bili zadovoljni svojim životom: pa živjeli su u raju zemaljskom. Drugo nas može začuditi kako se misleskriti pred Bogom, dakle skriti se pred onim koji je svemogući i sveznajući. Nakon grijeha neposluha kojega su učinili trebali su jednostavnopriznatii zamoliti oproštenje – i sve bi bilo riješeno. Umjesto toga oni se zapliću u svojim opravdavanjima i traženju krivca u drugome. Odonda pa sve do naših dana to je ljudska praksa: opravdavanje sebe i traženje krivca u drugome.

Današnje evanđelje, slikovito rečeno,preskačemnoga tisućljeća ljudske povijesti i dovodi nas do vremena kad Bog po Isusu opet traži čovjeka, dolazi k njemu i naviješta mu radosnu vijest da je čovjek i dalje, zapravo trajno, od Boga ljubljeni stvor. Taj Isus je – svjedoči nam današnje evanđelje – iz ljudiistjerivao zloduhei tako od njih opet činioprijatelje Božje. Sjetimo se opet: zloduh Sotona na samim počecima ljudskog roda odvojio je ljude od Boga – istjerivanjem zloduha Isus opet ljude Bogu vraća! I tu nas može začuditi zašto se okupljeni ljudi ne dive oslobađanju čovjeka odđavolskog opsjednućanego se opiru Isusu koji to čini. Pritom imaju ispriku zašto to čine: jer da Isus istjeruje đavleuz pomoćglavnog đavla. Drugim riječima: kad ne mogu opovrgnuti da Isus stvarno istjeruje đavle, jer je to bilo vidljivo mnoštvu ljudi, ti prigovaratelji mu predbacuju da to čini u suradnji s đavlima. I zato u tome vide priliku i ispriku da ga ne moraju posluhnuti i slijediti u svemu onome što Isus govori i što čini.

Za takvo ponašanje svojih protivnika Isus ne pronalazi nikakve olakotne okolnosti nego im govori da su u vrlo velikoj opasnosti da propadnu zauvijek! Isus govori da je njihovo odbijanje Božjeg poziva grijeh protiv Duha Svetogai da za taj grijeh nema oproštenja dovijeka. Kako bi se tajgrijeh protiv Duha Svetogamogao još drukčije izreći? Pa možda tako da čovjek ne prihvaća nikakve poticaje, pozive ni opomene: ako ga potakneš lijepim riječima i primjerom, reći će da sepraviš važan‘… ako pak ga kudiš i opominješ, pobunit će se: da te ‘nije briga’ za njega i njegov način života.

Zanimljivo je bilo čuti da Isusovo djelovanje ne razumiju ni njegovi‘  koji su ga došliobuzdati‘ – kako to piše na početku evanđelja. Eto, tako je Božje djelovanje u svijetu često puta ljudima neshvatljivo: kako onima koji sunjegovi prijateljitako i onima koji sunjegovi protivnici. Protivnicima Isus želi pomoći da se obrate tako da im iznosi ‘primjer iz svakodnevice’ iz kojeg je jasno kako nesloga upropaštava ljudsko zajedništvo.

Svojima, koji ga jednako tako ne shvaćaju, Isus ne prijeti nego ih dodatno poučava da krvne veze ne mogu i ne smiju biti iznad čovjekove povezanosti s Bogom. Pojedno-stavljeno rečeno: mi ne možemo i ne smijemo podržavati čovjeka koji se svojim životom očito suprotstavlja i samome Bogu. Još jednostavnije rečeno: ne možemo i ne smijemo svojima gledati kroz prste. Rješenje je puno jednostavnije i bolje: poticati te ljude, koji se suprotstavljaju Bogu svojim načinom života, poticati ih riječima i primjerom, da se vrate Bogu. Oni te poticaje i pozive sigurno čuju i u sebi, u svojoj savjesti, i mogli bismo te poticaje nazvati i poticajima Duha Svetoga. Trajno se opirati tim poticajima značigriješiti protiv Duha Svetoga.

Na primjer: ako netko pretjeranim pušenjem, pijenjem alkohola ili uzimanjem droga, ugrožava svoje zdravlje pa i sam život… ne možemo i ne smijemo mu reći da je to dobro… zato jer jenaš. Ako takvim načinom života ne ugrožava druge nego samog sebe, onda ćemo ga ‘ostaviti na miru’, ali mu nećemo odobriti takvo ponašanje.

To je osobito važno reći i svjedočiti u današnjem svijetu kad je sve relativno i za mnoge ljude nema nekih velikih vrednota za koje se valja zalagati i svoj život za njih istrošiti. U novom broju Glasa koncila ima značajni članak pod naslovom:Nije održivo društvo bez vrednota, a koji obrazlaže potrebu otvaranja Hrvatskoga katoličkog sveučilišta. A najveća vrijednost je, piše apostol Pavao u Poslanici Korinćanimavječni dom na nebesimaprema kojemu nas vodi naš život na zemlji. I što dulje na zemlji živimo to nam je preostali put do vječnosti kraći.

Dakle, završimo u razmišljanju o čovjekovoj odluci s početka njegova postojanja, o nevjerojatnoj odluci otkazivanja poslušnosti Bogu jer mu je Bog suvišan u životu…, a u današnjem evanđelju Isus govori da su ljudi koji vrše Božju volju njegova braća, sestre i majke. A to su doista najvažnije osobe u životu svakoga čovjeka. Dakle – onomu najvažnijemuBogumi možemo biti najbliži: već sada i za svu vječnost.

Kreirano: 6. Lipanj 2015.

close window

Service Times & Directions

Weekend Masses in English

Saturday Morning: 8:00 am

Saturday Vigil: 4:30 pm

Sunday: 7:30 am, 9:00 am, 10:45 am,
12:30 pm, 5:30 pm

Weekend Masses In Español

Saturday Vigil: 6:15pm

Sunday: 9:00am, 7:15pm

Weekday Morning Masses

Monday, Tuesday, Thursday & Friday: 8:30 am

map
6654 Main Street
Wonderland, AK 45202
(513) 555-7856