Kršćani su prepoznatljivi dobrotom

6. NEDJELJA KROZ GODINU

(A-2023)

Sol zemlje,svjetlo svijetaigrad na gori‘ – to smo mi kršćani u ovome svijetu, među svojim suvremenicima, rekao nam je Isus u evanđelju prošle nedjelje. To pak onda znači da mi kršćani imamo od Boga odlikovanje, ali i svoju obvezu: da u što većoj mjeri stvarno budemo to što po pozivu i krštenju jesmo.

U današnjem evanđelju Isus s par bitnih primjera konkretizira što to kršćani moraju činiti, kakvi to kršćani moraju biti, da bi bili kršćani životom, a ne samo imenom. Uz ovakve teške obveze u životu o kojima govori Isus moglo bi nam lako pasti na pamet da bi onda bolje bilo da nismo kršćani. Da si lakše predočimo svoju ulogu u svijetu u kojem živimo, među ljudima s kojima radimo, probajmo to usporediti s nekim npr. nogometnim klubom. U svakom klubu postoje igrači od kojih se više očekuje jer imaju sposobnosti za nešto više i jer su na treningu i na utakmici pokazali svoje kvalitete. Zato i publika, i trener, i klub kao organizacija od tih i takvih igrača očekuju više: i više zalaganja i više rezultata. Pa čak su i ti igrači suglasni s time da su oni bolji i kvalitetniji od drugih i da stvarno i moraju više pružiti…

Tako Isus u današnjem evanđelju kaže da on od svojih ljudi, od nas kršćana, očekuje da u životu ostvarujemo više dobroga od nekih drugih ljudi koji nisu kršćani, jer smo i mi darom Duha Svetoga po krštenju više primili, osposobljeni smo da možemo činiti više dobra.

Zanimljivo je kako je Isus na prvo mjesto za prepoznatljivost kršćana staviopravednost, ali ne pravednost farizeja i pismoznanaca. Farizejima je Isus prigovarao da se samo prave pravedni pred ljudima, a da to stvarno nisu u svojoj duši, pa će lako napraviti nešto lošega kad budu sigurni da ih nitko ne gleda i da nitko neće otkriti što su to učinili. Zato lopovi mrakom skrivaju svoju lopovštinu, a po danu se prave poštenima. Bučne svađe političara i njihova prepucavanjačega smo ovih dana svjedocipak su samo vrh tog ljudskog nepoštenja, i dok ih se nije otkrilo u prijevarama, oni su glumili poštenjačine. Porazno je pritom da se ljudi ne kaju ni onda kad su otkriveni u svom nepoštenju nego se onda branekako su se tako nepošteno ponašali i drugi.

Isus kaže da njegovi kršćani trebaju biti pravedni i pošteni i onda kad ih nitko ne vidi, i onda kad imaju priliku prevariti. Pravednost znači i ispunjavati preuzete obveze u svom životu. Nagrada za takvu pravednost je mirni život bez skandala i sramoćenja već ovdje na zemlji, akaže Isusnagrada je iulazak u kraljevstvo nebesko.

Jednaku zahtjevnost i izvrsnost života za svoje učenike, nas kršćane, Isus postavlja i u drugim prilikama naše svakodnevice. Tako Isus kaže da je za osudu ne samo ubojstvo čovjeka nego i trajna srdžba na njega. Isus zna da se mi ljudi možemo rasrditi jedni na druge, ali svojim učenicima, nama kršćanima, ne dopušta da se trajno srdimo. Pa, konačno, i u Očenašu svakoga dana molimoda nam bude oprošteno onako kako smo i mi oprostili.

Isusov govor o požudi u naše vrijeme izgleda bezvezni, praktički smiješan, jer je javni prostor toliko ispunjen ne samo požudom nego i preljubom: tako da si čudni mogu iz-gledati oni ljudi koji tako ne žive. Pa, ipak, Isus svoje učenikenas kršćanepoziva da u tome budemo bolji. U najmanju ruku da priznamo da to za kršćane nije normalna stvarnost i da se za svoj dio krivice i odgovornosti u tome kajemo: iznova i iznova, ako smo iznova i iznova u tome pogriješili. Već je puno puta rečeno da Bogu uopće nije nikakav problem oprostiti grijeh, ali da Bog ne primaopravdanje grijeha. Bog grešnika ne odbacuje, ali grijeh ne opravdava.

I posljednji Isusov poziv nama kršćanima u današnjem evanđelju jest poštivanje izrečene riječi. Ljudima je uvijek lakše lijepo govoriti negoli lijepo raditi. Javni mediji našega vremena omogućuju da do nas svakodnevno dopiru bujice riječi i iz najudaljenijih krajeva i od potpuno nepoznatih ljudi. Puno, jako puno tih riječi za nas uopće nema nikakvu konkretnu vrijednost i važnost. No, upravo to mnoštvo riječi koje nas svakodnevno bombardiraju nekako nas sprečavaju da čujemo ono što bismo stvarno trebali čuti. Tako da nam se važne riječi jednostavno pomiješaju i utope u nevažnim, beskorisnim riječima. Da bi nekako dali važnost pojedinim riječima koje se izgovaraju u određenim važnim trenucima  života, ljudi su ‘izmislili’ ‘riječi zakletve‘. No, opet se neki  ljudi i tim riječima zakletve služe tako često da su i one, ne  tako rijetko, izgubile na vjerodostojnosti. Ipak i mi kršćani  smo u nekim posebno važnim trenucima sačuvali te ‘riječi zakletve‘ da bismo se tako podsjetili na istinitu važnost toga  trenutka ili događaja kad te riječi zakletve izgovaramo. Isus  nam kaže da u našem svakodnevnom životu mora biti dovoljno to da smo rekli ‘da’ ili ‘ne’i da onda naše ‘da’ stvarno i  mora značiti ‘da’… i da naše ‘ne’ stvarno i u praksi mora  značiti ‘ne’. U protivnom se izgovaraju teške i važne riječi  koje nemaju podloge, pa su zapravo lažne.

Slušajući sve ovo i razmišljajući o tome mogli bismo jednostavno reći ‘da je to sve preteško’, da nije u skladu s modernim načinom životai da je tošto Isus govori lijepo čuti, ali nemoguće živjeti. No, već je starozavjetni mudrac Sirahkako smo to čuli u kratkom odlomku prvog misnog čitanjanapisao da čovjekako hoće uistinu može držati Božje zapovijedi. Piše da ‘Bog vidi sve‘ pa tako znade i sve okolnosti našega života: kad smo i zašto postupili ovako, a kad smo i zašto postupili onako. I ne veseli se Bog našim grijesima da bi nas mogao kazniti… ali nije Bog niti teški naivac kojeg se može snalažljivošću prevariti niti pak podmićivanjem kupiti.

Dobro je danas čuti i razmišljati i o riječima apostola Pavla koji piše u svojoj Poslanici da kršćani žive po Božjoj mudrosti, a ne po ljudskoj pameti. Za ljude koji se budu tijekom svog života istinski trudili tako živjeti, i koji se budu iskreno kajali za svoje grijehe i promašaje u životu, Bog je pripravio u vječnosti one stvarnosti koje ljudski um ne može pojmiti. Sveti Pavao je zapisao:Što oko ne vidje, i uho ne ču, i u srce čovječje ne uđe, to pripravi Bog onima koji ga ljube.“ Budimo i mi među onima koji će te stvarnosti u vječnosti živjeti. A ovdje, ovdje smo mi Božja reprezentacija od koje se više traži jer više i može, jer nam je više dano.

Kreirano: 13. Veljača 2023.

close window

Service Times & Directions

Weekend Masses in English

Saturday Morning: 8:00 am

Saturday Vigil: 4:30 pm

Sunday: 7:30 am, 9:00 am, 10:45 am,
12:30 pm, 5:30 pm

Weekend Masses In Español

Saturday Vigil: 6:15pm

Sunday: 9:00am, 7:15pm

Weekday Morning Masses

Monday, Tuesday, Thursday & Friday: 8:30 am

map
6654 Main Street
Wonderland, AK 45202
(513) 555-7856